Prøv Facebook kampagner hvor det hele er gennemtænkt
Overrasker dine Facebook opslag?
Der er kreative måder at være i dialog med dine kunder på. En kunde fik tit spørgsmålet: Hvad kan et cementgulv egentlig holde til? (Se svaret i videoen).
Se hvor sjovt og anderledes Facebook opslag kan laves - det giver en stærk effekt og målgruppen kan med sikkerhed huske dig og dit produkt. Se gerne videoen med lyd.
Vis hvad du kan
I et Facebook feed har du meget kort tid, til at fortælle din historie og til at fange kundens opmærksomhed.
Derfor er du dybt afhængig af at annoncerne er kreative og fængende. Det behøves ikke at være raketvidenskab at blive synlig, men det stiller krav til kreativiteten.
Her ser du en MEGET EFFEKTIV annonce - hvor billedet næsten siger det hele.
Byg et købestærkt publikum
Det kræver tålmodighed og viden om din målgruppe når du vil bygge et købestærkt publikum på Facebook.
Med fokus på værdiskabende posts, engagerende indhold og kreative virkemidler kan du trække kunderne tæt ind på livet. Vi tænker i nærhed og vedkommenhed for vores kunder - det giver fremragende resultater på de sociale medier.
Din Facebook annoncering skal skille sig ud
Vi hjælper dig med at lave kreative Facebook annoncer som bliver set af dit publikum.
Med stærke tekst budskaber og kreativ grafik kan vi overraske og vække nysgerrighed - to ting der med garanti giver likes, klik og besøgende på din egen hjemmeside.
Også værd at vide omkring Facebook annoncering
Svaret er simpelt - det bestemmer du stort set selv, men jo flere du vil nå kombineret med konkurrencen afgør om det er dyrt eller billigt at køre Facebook annoncer. De vil gerne tage en pris pr. 1000 visninger så jo bredere du når ud - des dyrere er det for dig. Langt de fleste kan dog nemt starte Facebook kampagner op for få tusinde kroner, således at man får opsamlet data og viden om hvad der virker.
Når man kigger på Facebook er der rigtig mange succes historier at kigge på, men for hver af dem er der mindst 10 fiaskoer. Det at bygge og ramme en målgruppe på sociale medier er blevet mere komplekst, da især Facebook har ændret deres algoritme således, at du næsten altid skal have penge op af lommen for at kunne nå et stort publikum. Tidligere var det væsentligt nemmere at ramme sine fans, men nu kræver det stort set altid et budget for at få budskabet ud.
Før du kaster dig igang med Facebook annoncering bør du gøre dig nogen overvejelser om virkemidler og budskaber. Vil du fremstå "tilbudsagtig", moden, frisk og ungdommelig eller leder du efter et corporate look? Ligeledes bør du kunne definere de kunder du gerne vil tiltrække ud fra forskellige kriterier, så som alder, køn, geografi og interesser.
I branchen er der dog bred enighed om, at den "berømte/berygtede" boost knap som kommer på dine indlæg, er en særdeles dyr affære. Du kan nå mere præcist og billigere ud ved at lave dine egne kampagner på dit indhold.
Det er som sådan ikke så meget mere tidskrævende at køre dine egne kampagner frem for at booste, men du skal gøre dig overvejelser om struktur, budskab og målgruppe hver gang. Det tager derfor lidt mere tid hvis du ikke er skarp på hvorfor du vil annoncere på Facebook.